Podstawa
Usadowiona bezpośrednio na posadzce z odciągiem z bocznych ścian.
Konstrukcja podstawy wykonana z kształtowników stalowych, cynkowanych, o wysokości 280mm.
Całość wzmocniona kratownicą, składającą się z profili stalowych, które są jednocześnie elementami nośnymi dla krat pomostowych, tworzących podłogę kabiny.
Komora
Ściany kabiny są wykonane z płyt warstwowych.
Materiał izolacji, grubość i kolor zależne są od modelu kabiny lakierniczej.
Dach komory jest wykonywany w dwóch opcjach:
• płyta warstwowa
• panele stalowe, cynkowane
System cyrkulacji powietrza
W naszych kabinach wykorzystujemy głównie dwa sposoby odciągu zużytego powietrza:
Układ pionowy
W kabinie lakierniczej system cyrkulacji jest uzależniony od wybranego trybu pracy urządzenia, tak więc podczas fazy lakierowania świeże powietrze jest zasysane poprzez zespół wentylatorów obiegowych, a następnie ukierunkowane na nagrzewnicę powietrzną.
W zależności od potrzeb jest podgrzewane do zadanej przez użytkownika temperatury, następnie wtłaczane poprzez sufit /w całości zabudowany matami filtracyjnymi/ do wewnątrz. Jednocześnie zespół wentylatorów wyciągowych zasysa powietrze za pośrednictwem podstawy, która spełnia rolę kanału ssącego, rozpościerającego się na całą powierzchnię komory lakierniczej.
Powietrze to jest wyrzucane w całości na zewnątrz.
Podczas fazy suszenia:
• klapa ustawiona w odwrotnej pozycji odcina dopływ świeżego powietrza
• wentylator ssący zaciąga powietrze z kabiny i po ewentualnym podgrzaniu wtłacza je przez sufit do środka. Recyrkulacja (85%) zastosowana podczas fazy suszenia pozwala zaoszczędzić znaczne ilości energii potrzebnej do ogrzewania.
Układ poprzeczny
W kabinie lakierniczej system cyrkulacji jest uzależniony od wybranego trybu pracy urządzenia, tak więc podczas fazy lakierowania świeże powietrze jest zasysane poprzez zespół wentylatorów obiegowych, a następnie ukierunkowane na nagrzewnicę powietrzną.
W zależności od potrzeb jest podgrzewane do zadanej przez użytkownika temperatury, następnie wtłaczane poprzez sufit /w całości zabudowany matami filtracyjnymi/ do wewnątrz. Jednocześnie zespół wentylatorów wyciągowych zasysa powietrze za pośrednictwem ściany/ścian wyciągowych usytuowanych w ścianie/ścianach komory, która spełnia rolę kanału ssącego.
Powietrze to jest wyrzucane w całości na zewnątrz.
Budowa zespołu przygotowania powietrza
• Klapa przełączania trybów obiegu powietrza
• Zespół wentylatorów ssących
• Zespół wentylatorów wyrzutowych
• Wymiennik ciepła z palnikiem
• Kominy
Zespół ssący z klapą:
Zespół odpowiadający za przełączanie trybu pracy LAKIEROWANIE-SUSZENIE.
Przełączanie klapy jest realizowane za pośrednictwem aktuatora elektrycznego lub siłownika pneumatycznego.
Pod łatwo demontowaną osłoną znajduje się filtr wstępny, odfiltrowywujący elementy, które mogłyby uszkodzić łopatki wentylatora.
Zespół wentylatorów ssących:
Zespół wentylatorów ssących jest zamontowany w izolowanej akustycznie i termicznie obudowie wraz z wymiennikiem ciepła i kanałem wtłaczającym powietrze do komory.
Wymiennik ciepła jest zabezpieczony zaworem bezpieczeństwa, który zapobiega ewentualnym, gwałtownym wzrostom ciśnienia podczas pracy palnika.
Zespół wentylatorów wyrzutowych:
Odpowiada za wyrzucanie na zewnątrz powietrza z kabiny lakierniczej podczas lakierowania.
Jest zainstalowany w obudowie izolowanej akustycznie i termicznie.
Powietrze wyrzucane z kabiny jest dokładnie filtrowane pod kątem zanieczyszczeń i zapachów.
Plenum nadmuchowe:
Konstrukcja z paneli stalowych, malowanych, zawieszona na kratownicy z profili stalowych.
Filtry sufitowe umieszczone są w ramach ułatwiających wymianę
Oświetlenie
Każda kabina lakiernicza jest wyposażona w oświetlenie sufitowe. Kasetony są usytuowane pod kątem zapewniającym równomierne oświetlenie całej komory.
Wykonane są z malowanej proszkowo stali. Świetlówki są zabezpieczone szybami odpornymi na wysokie temperatury. Szybką i wygodną wymianę świetlówek zapewnia system demontażu ram wraz z szybami.
W zależności od modelu, kabiny są też wyposażane w oświetlenie boczne / ścienne