Budowa kabiny

Podstawa

Usadowiona bezpośrednio na posadzce z odciągiem z bocznych ścian.

Konstrukcja podstawy wykonana z kształtowników stalowych, cynkowanych, o wysokości 280mm.

Całość wzmocniona kratownicą, składającą się z profili stalowych, które są jednocześnie elementami nośnymi dla krat pomostowych, tworzących podłogę kabiny.

Budowa kabiny lakierniczej

Komora

Ściany kabiny są wykonane z płyt warstwowych.

Materiał izolacji, grubość i kolor zależne są od modelu kabiny lakierniczej.

Dach komory jest wykonywany w dwóch opcjach:

• płyta warstwowa
• panele stalowe, cynkowane

System cyrkulacji powietrza

W naszych kabinach wykorzystujemy głównie dwa sposoby odciągu zużytego powietrza:

Układ pionowy

W kabinie lakierniczej system cyrkulacji jest uzależniony od wybranego trybu pracy urządzenia, tak więc podczas fazy lakierowania świeże powietrze jest zasysane poprzez zespół wentylatorów obiegowych, a następnie ukierunkowane na nagrzewnicę powietrzną.

W zależności od potrzeb jest podgrzewane do zadanej przez użytkownika temperatury, następnie wtłaczane poprzez sufit /w całości zabudowany matami filtracyjnymi/ do wewnątrz. Jednocześnie zespół wentylatorów wyciągowych zasysa powietrze za pośrednictwem podstawy, która spełnia rolę kanału ssącego, rozpościerającego się na całą powierzchnię komory lakierniczej.

Powietrze to jest wyrzucane w całości na zewnątrz.

Budowa kabiny lakierniczej

Podczas fazy suszenia:

• klapa ustawiona w odwrotnej pozycji odcina dopływ świeżego powietrza
• wentylator ssący zaciąga powietrze z kabiny i po ewentualnym podgrzaniu wtłacza je przez sufit do środka. Recyrkulacja (85%) zastosowana podczas fazy suszenia pozwala zaoszczędzić znaczne ilości energii potrzebnej do ogrzewania.

Budowa kabiny lakierniczej
Układ poprzeczny

W kabinie lakierniczej system cyrkulacji jest uzależniony od wybranego trybu pracy urządzenia, tak więc podczas fazy lakierowania świeże powietrze jest zasysane poprzez zespół wentylatorów obiegowych, a następnie ukierunkowane na nagrzewnicę powietrzną.

W zależności od potrzeb jest podgrzewane do zadanej przez użytkownika temperatury, następnie wtłaczane poprzez sufit /w całości zabudowany matami filtracyjnymi/ do wewnątrz. Jednocześnie zespół wentylatorów wyciągowych zasysa powietrze za pośrednictwem ściany/ścian wyciągowych usytuowanych w ścianie/ścianach komory, która spełnia rolę kanału ssącego.

Powietrze to jest wyrzucane w całości na zewnątrz.

Budowa kabiny lakierniczej

Budowa zespołu przygotowania powietrza

• Klapa przełączania trybów obiegu powietrza
• Zespół wentylatorów ssących
• Zespół wentylatorów wyrzutowych
• Wymiennik ciepła z palnikiem
• Kominy

Budowa kabiny lakierniczej
Zespół ssący z klapą:

Zespół odpowiadający za przełączanie trybu pracy LAKIEROWANIE-SUSZENIE.

Przełączanie klapy jest realizowane za pośrednictwem aktuatora elektrycznego lub siłownika pneumatycznego.

Pod łatwo demontowaną osłoną znajduje się filtr wstępny, odfiltrowywujący elementy, które mogłyby uszkodzić łopatki wentylatora.

Budowa kabiny lakierniczej
Zespół wentylatorów ssących:

Zespół wentylatorów ssących jest zamontowany w izolowanej akustycznie i termicznie obudowie wraz z wymiennikiem ciepła i kanałem wtłaczającym powietrze do komory.

Wymiennik ciepła jest zabezpieczony zaworem bezpieczeństwa, który zapobiega ewentualnym, gwałtownym wzrostom ciśnienia podczas pracy palnika.

Budowa kabiny lakierniczej
Zespół wentylatorów wyrzutowych:

Odpowiada za wyrzucanie na zewnątrz powietrza z kabiny lakierniczej podczas lakierowania.

Jest zainstalowany w obudowie izolowanej akustycznie i termicznie.

Powietrze wyrzucane z kabiny jest dokładnie filtrowane pod kątem zanieczyszczeń i zapachów.

Budowa kabiny lakierniczej
Plenum nadmuchowe:

Konstrukcja z paneli stalowych, malowanych, zawieszona na kratownicy z profili stalowych.

Filtry sufitowe umieszczone są w ramach ułatwiających wymianę

Budowa kabiny lakierniczej

Oświetlenie

Każda kabina lakiernicza jest wyposażona w oświetlenie sufitowe. Kasetony są usytuowane pod kątem zapewniającym równomierne oświetlenie całej komory.

Wykonane są z malowanej proszkowo stali. Świetlówki są zabezpieczone szybami odpornymi na wysokie temperatury. Szybką i wygodną wymianę świetlówek zapewnia system demontażu ram wraz z szybami.

W zależności od modelu, kabiny są też wyposażane w oświetlenie boczne / ścienne

Budowa kabiny lakierniczej